Σάββατο 15 Μαΐου 2021

Αντικαθιστώντας ήδη γνωστές λέξεις με συνώνυμες


 Έρευνες της Rowe έχουν δείξει ότι ένα παιδί 2-3 χρονών έχει ήδη μάθει πολλές «βασικές» λέξεις και είναι έτοιμο να αντιληφθεί και να αφομοιώσει πιο δύσκολες λέξεις π.χ. «άφθονα» αντί «πολλά» ή «μοχθηρός» αντί «κακός». Για να του δώσουμε την ευκαιρία να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του με πιο περίπλοκες ή δύσκολες λέξεις, θα πρέπει να αντικαταστήσουμε λέξεις που χρησιμοποιούμε συχνά και έχουν ήδη αφομοιωθεί, με συνώνυμές τους. Για παράδειγμα, μπορούμε:

ü  Αντί «νομίζω» να πούμε «θεωρώ, υποθέτω, θαρρώ»

ü  Αντί «ωραίο» να πούμε «εξαίσιο, πανέμορφο»

ü  Αντί «μικρό» να πούμε «μικροσκοπικό, μικρούτσικο»

ü  Αντί «μεγάλο» να πούμε «τεράστιο, πελώριο, γιγάντιο»

ü  Αντί «λαμπερό» να πούμε «φωτεινό, φανταχτερό»

ü  Αντί «σημαντικό» να πούμε «σπουδαίο, έξοχο, αξιόλογο»

Αναφέροντας τις νέες λέξεις στην ομιλία σας, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά έχουν καταλάβει τη σημασία της νέας λέξης. Αυτό μπορεί να γίνει είτε επειδή η σημασία της είναι εμφανής μέσα στην ίδια την πρόταση, είτε αναφέροντας (μετά τη νέα λέξη) την ήδη γνωστή στο παιδί λέξη, είτε επεξηγώντας τη λέξη με μια φράση, αφότου την αναφέρετε. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου