Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Πώς μπορώ να βοηθήσω γλωσσικά το παιδί μου; (5-6 ετών)




 Τι μπορούμε να κάνουμε για να συμβάλουμε στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών μας, ανάλογα με την ηλικία τους;


Απλές, καθημερινές ρουτίνες και συνήθειες μπορούν να βοηθήσουν το παιδί μας να φτάσει τα αναπτυξιακά ορόσημα της ηλικίας του!

Αν θέλετε να κατεβάσετε την αφίσα, πατήστε εδώ.

  1. Μέσα από το παιχνίδι, μάθετε στα παιδιά τα σχήματα, τους αριθμούς και τα γράμματα. Μπορείτε να παίξετε παιχνίδια όπως: "Βρίσκω μια λέξη που αρχίζει από ...","Βρίσκω πινακίδες στον δρόμο που έχουν σχήμα..."
  2. Δώστε στο παιδί αντικείμενα διαφορετικά σε μέγεθος και αφήστε να τα ταξινομήσει ή να φτιάξει μοτίβα. Μπορείτε να κάνετε διαγωνισμό ταχύτητα. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως μεγαλύτερο, μικρότερο, μεσαίο, το μικρότερο κ.τ.λ.
  3. Αυτή είναι η κατάλληλη ηλικία για να μιλήσετε για τις εποχές. Μπορείτε να φτιάξετε τον κύκλο των εποχών και να παίξετε με αυτόν.
  4. Συνεχίζουμε να εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιο των παιδιών μας. Στην ηλικία αυτή το λεξιλόγιο των παιδιών φτάνει περίπου τις 2500 λέξεις. Ένας καλός τρόπος θα ήταν να χρησιμοποιείτε συνώνυμες λέξεις καθώς μιλάτε. Μπορείς να δεις εδώ συνώνυμες λέξεις για συναισθήματα.
  5. Συνεχίστε να διαβάζετε και να διαβάζετε βιβλία. Κατά την ανάγνωση, μπορείτε να κάνετε κάποιες ερωτήσεις ή δραστηριότητες: πρόβλεψη για το τι θα γίνει στη συνέχεια, δραματοποίηση μιας σκηνής ή της ιστορίας, ζωγραφιά που να σχετίζεται με το βιβλίο, κουκλοθέατρο. Μπορείτε ακόμα να συζητήσετε για μια παιδική σειρά που παρακολουθεί, ρωτώντας το ερωτήσεις όπως: ποιος, πού, πότε, τι, γιατί. Επιλέξετε βιβλία με εικόνες, τα οποία να έχουν πλοκή (ιστορία). Διάβασε περισσότερα εδώ.
  6. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι σε θέση να σκέφτοντια τις δικές τους συμπεριφορές και ενέργειες και να τις συνδέουν με πιθανές επιπτώσεις. Βοηθήστε τα να εκφράσουν αυτό που σκέφτονται και να περιγράψουν κατάστασεις συμπεριφοράς-επίπτωσης.
  7. Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια με κανόνες, οι οποίοι βοηθούν το παιδί να ακολουθεί μια σειρά κανόνων και οδηγιών.
  8. Φτιάχνουμε το δικό μας ημερολόγιο με τις καθημερινές μας δραστηριότητες και τις συζητάμε. Μπορείτε να φτιάξετε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα με ρουτίνες, δραστηριότητες, συναισθήματα κ.α. πατώντας εδώ. Επίσης μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας ημερολόγιο ή να ακολουθήσετε το γλωσσικό ημερολόγιο του μήνα.
  9. Βρίσκουμε λέξεις που κάνουν ρίμα (π.χ. ποτήρι - σβηστήρι). Μια ωραία δραστηριότητα θα ήταν να φτιάχναμε μια ιστορία με τις λέξεις που βρήκαμε. Μπορούμε, επίσης, να επινοήσουμε δικά μας αστεία δίστιχα.
  10. Γράφουμε τις ιστορίες που μας υπαγορεύει το παιδί, ακόμα και αν κάποτε δεν βγάζουν νόημα. Προσπαθούμε σιγά σιγά να να φτιάξουμε δομημένες ιστορίες με ήρωες - πρόβλημα - λύση.
  11. Του δείχνουμε πως αυτά που λέει είναι σημαντικά και απαντάμε πάντα με προθυμία στις ερωτήσεις του. Του μαθαίνουμε να ζητά βοήθεια όποτε τη χρειάζεται και να ρωτά για ό,τι δεν καταλαβαίνει.
Αν θέλετε να διαβάσετε παρόμοια άρθρα για άλλες ηλικίες παιδιών, πατήστε εδώ.
Πηγές:
1. www.asha.org
2. www.firstyears.org

Για να είστε συνεχώς ενημερωμένοι για τις αναρτήσεις μας, ακολουθήστε μας στο Facebook, πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου